Nét Spanje...maar dan ánders :) - Reisverslag uit Zug, Zwitserland van Swisske Tien - WaarBenJij.nu Nét Spanje...maar dan ánders :) - Reisverslag uit Zug, Zwitserland van Swisske Tien - WaarBenJij.nu

Nét Spanje...maar dan ánders :)

Door: swisske

Blijf op de hoogte en volg Swisske

02 Juni 2012 | Zwitserland, Zug

Over 27 dagen ben ik alweer thuis, lees ik op de teller in mijn blog...poehee, dat is toch al weer snel! Diezelfde teller stond op 75! toen ik hier aankwam

Vandaag eindelijk wat uit kunnen slapen en het is heerlijk, zelfs erg warm weer. Het is half 3 in de middag en ik waan mij met weinig fantasie op een camping in Spanje: mijn achterbuurmannen hier in dit complex zijn met een hele groep. Ik weet niet vanwaar zij zijn, maar ik geloof dat het Spaans is wat zij spreken en zij zitten gezellig met elkaar luidruchtig aan de BBQ. Ondertussen dat ik mijn broodje gezond eet,snuif ik heerlijke BBQ-luchten op :)

Huisspin Lodewijk is sinds gisteren plots met zijn vriendin vertrokken...op zoek naar een beter oord waarschijnlijk, ik hoop niet dat dat in de buurt van mijn bed is; ik vind het maar niks dat hij niet meer op zijn vertrouwde plekkie zit!

deze week lekker gewerkt in de praktijk en gisteren mijn tussenbeoordeling gehad. Gerrit was tevreden, het gaat goed vooruit met me, yes!
Het is hier in CH een echte multiculti populatie valt mij op. Veel Zwitsers hebben in de familie wel ergens iemand uit een ander land in de bloedlijn. In de praktijk zie ik ook veel verschillende nationaliteiten voorbijkomen: patienten uit Srilanka, oostenrijk, duitsland, spanje, servie, finland, italie.
Interessant allemaal!

Wat hier tot mijn verbazing ook nog actueel is, is oorlogsdreiging. In een land waar het al zó lang geen oorlog meer is geweest, blijkt alles hier in de hoogste staat van paraatheid te staan voor een evt. oorlog. Elk huis moet verplicht een ondergrondse kelder hebben, waar meerdere mensen lange tijd in moeten kunnen leven en er moet een noodpakket zijn. In de steden zijn er ondergrondse ruimten, waar de stedelingen in kunnen schuilen/wonen bij geval van oorlog en alle jongens moeten hier nog verplicht in dienst met hun 18 jaar. Bij de parkeerkelder waar mijn auto staat, staat ook een verordening in geval van Krieg...

Verder loop ik 's avonds na het werken en het avondeten graag nog een eindje hier in Zug en omgeving en telkens ontdek ik dan wel weer wat nieuws:)Bijvoorbeeld schuin-boven-achter het complex waar ik woon, is het Friedhof, de begraafplaats van (dit deel?) van Zug. Nu ben ik geen kenner op het gebied van begraafplaatsen, maar op de een of andere manier hééft deze Friedhof voor mij wel wat...Het is enorm groot en ligt etage-gewijs tegen de berg aan.Ik vind het haast een soort ZUfriedENhof. Zooo mooi en vredig als dat eruit ziet, mooie ligging met zicht vanaf enige hoogte over de Zugersee, véél bloemen en prachtige graven, haast kunstwerken. Het blijkt, dat hier mensen als beroep "begraafplaatsverzorger" kunnen hebben en dat is te zien hoe mooi en verzorgd het hier eruit ziet: een waardige afsluiting van de dag.

Ik ga fietsen nu, richting Vierwoudstedenmeer, weer wat nieuws ontdekken....ik heb nog maar 27 dagen...!


  • 02 Juni 2012 - 21:24

    Yolande:

    time flies while having fun! Fijn zo'n goede beoordeling. Geeft weer extra energie! Zeker als je een vakantiegevoel van Spanje krijgt, terwijl je hard moet werken, ha ha.
    Nog maar 27 dagen... wauw wat gaat dat snel. Ciao beo!

  • 03 Juni 2012 - 06:50

    Jeanne:

    Wij hebben weer genoten van jouw verhalen, foto's en filmpjes...
    Geniet er nog van en vele groetjes van ons.

  • 08 Juni 2012 - 20:54

    Anja:

    Hee, Arlinda, echt heel gezellig en interessant om je verhalen te lezen en de mooie foto' te bekijken! Woh, klinkt allemaal heel goed, dapper en echt boeiend, wat je daar allemaal meemaakt en dan in zo'n mooie omgeving.....
    nog heel veel succes met je laatste stageweken
    veel groeten uit Achel
    Anja en Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Swisske

Actief sinds 30 Maart 2012
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 19848

Voorgaande reizen:

14 April 2012 - 29 Juni 2012

Mijn eerste praktijkstage

Landen bezocht: