knochenbrecher - Reisverslag uit Zug, Zwitserland van Swisske Tien - WaarBenJij.nu knochenbrecher - Reisverslag uit Zug, Zwitserland van Swisske Tien - WaarBenJij.nu

knochenbrecher

Door: swisske

Blijf op de hoogte en volg Swisske

24 Juni 2012 | Zwitserland, Zug

Zo worden fysiotherapeuten hier "liefkozend" genoemd! Ik heb op internet maar eens opgezocht wat ze er eigenlijk mee bedoelen hier....:)


Ein Knochenbrecher (plattdeutsch Knakenbreker) ist laut volkstümlicher ostfriesischer Bezeichnung ein traditioneller, alternativer Heilkundler. Zu den Kenntnissen eines Knochenbrechers gehören beispielsweise das Einrenken von Gliedmaßen und das Einrücken von Wirbeln – seine Praktiken sind aber ausschließlich selbst erlernt und stützen sich zuweilen auf eine ominöse Gabe. Nicht selten wurde das „Amt“ und die Fähigkeit des Knochenbrechers in der Familie weitergegeben.

Das Behandlungsspektrum beschränkt sich nicht nur auf Menschen, sondern auch Hunde, Katzen, Pferde und andere Tiere.

Echt een naam om trots op te zijn dus :)

..jawel hoor!... Fysio's uit Holland zijn hier erg geliefd, want erg kundig. Op straat toen ik stond te wachten op de doorkomst van de Tour de Suisse, vroeg er nog een man aan me toen hij hoorde dat ik uit Holland kwam, of ik dan toevallig geen Therapeutin was? Zien ze dat aan mijn neus ofzo?? Hij was ook in het verleden bij een NL-fysio geweest en die had hem zo goed geholpen, blabla...natuurlijk hartstikke leuk om dat te horen!

Diezelfde dag werd ik nog gevraagd door 5 "ausstausch-studenten" (uit hawaii, maleisie, portugal, argentinië en thailand) of ik met hen en 5 anderen mee wilde zingen? Het lied "we are the world", gewoon midden op straat, grappig idee, verstand op nul en zingen maar!

Het was een projekt van school, om hun Duitse spraak te verbeteren, moesten ze 5 mensen op straat vragen mee te zingen. Ziet er op de foto beter uit dan dat het klonk,zal ik maar zeggen. ahum...

Verder heb ik deze week mijn stageverslag afgewerkt en ingeleverd en mijn presentatie voor volgende week in de praktijk klaargestoomd. Dus kan ik de resterende tijd hier nog onbezorgd wat rondlummelen :)

...Wat dan zo ongeveer neerkomt op werken (het is ineens best druk en ik ben 's avonds toch best moe),een aperol drinken met collega's na het werk, meer of minder bergwandelen en bergploeteren met de fiets in deze hitte hier, maar ik vind het heerlijk om te doen... voor nog 1 weekje....!

  • 24 Juni 2012 - 20:45

    Der Willie:

    die tour de suisse, het is net de 8 van bladel maar dan wat verder weg. nog efkes meissie en dan sluit ik je in mijn armen. het is mooi geweest... maar thuis is het toch mooier. wat een prachtig uitzicht met al die mooi geschoren heggen. de spoeling wordt hier dunner, freek is ook al het huis uit. quality time met mijn dochter haha! nog effe en dan zit ik alleen?! weet je wat: we gaan gewoon met zijn allen naar zwitserland!

  • 24 Juni 2012 - 20:57

    Yolande:

    ... daarom zijn Hollandse fysio's zo geliefd, die hoeven het niet allemaal zelf te leren maar krijgen een gedegen opleiding, ha ha!

    Knap dat je de praktijk even draaiende hebt gehouden toen Gerrit weg was. Wat zul je een zelfvertrouwen hebben gekweekt met deze stage, dan merk je pas hoeveel je hebt geleerd!!! Je komt écht anders terug in Nederland :-)

    Veel succes met je presentatie. En geniet nog van je laatste herinneringen....
    dikke kus

  • 24 Juni 2012 - 21:32

    Bar:

    Hoi Heidie,

    Een Aperol?? Wat is dat toch? Goh joh over een weekje al terug. De tijd is echt voorbij gevlogen van je prachtige avontuur. Jij bent weer een hele ervaring rijker!

    Kijk er naar uit je na de vakantie weer te zien!

    X Bar

  • 25 Juni 2012 - 05:05

    Muriel:

    He Arlinda,

    Je bent een grote en spannende ervaring rijker volgens mij,leuk je verhaal,wat je allemaal mee kan maken.
    Je moet het liedje hier nog maar eens zingen ,nu ken het als het goed is.
    De fotos zijn heel leuk,je krijgt echt zin in de vakantie als je ze ziet.
    Ik vindt het knap wat je doet ......ver van huis.....alleen.......en nog goed je werk (stage ) afronden.
    Jullie Lois doet het in ieder geval goed,ze is nog niet heel vaak hier geweest om te komen lunchen en de middag hier te blijven.De meiden hebben het veel te druk met uitstapjes en feestjes die op een woensdag gepland zijn.
    Zometeen gaan we aan de generale (Musical) beginnen,ik geloof dat ze het allemaal spannend vinden.
    Ze hebben nieuwe headsets aangeschaft die mogen hun uitproberen.
    Leuk je gehoort te hebben.....een goede,veilige reis terug en toto ziens in NETERSEL.
    Groetjes en dikke kus, Muriel.

  • 26 Juni 2012 - 08:07

    Sandra Kloppenburg:

    Lieve arlinda,
    Even een kort berichtje, wil nog even veel succes wensen deze paar dagen die voor je liggen!Wat een bijzondere tijd heb je daar achter de rug,een mooie ervaring rijker!!Succes met de terug reis , ben voorzichtig en tot snel weer in Netersel!!
    Liefs Sandra

  • 28 Juni 2012 - 16:49

    Jeanne:

    Een hel goede terugreis en graag gauw tot ziens,
    lieve groet,
    Jeanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Swisske

Actief sinds 30 Maart 2012
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 19854

Voorgaande reizen:

14 April 2012 - 29 Juni 2012

Mijn eerste praktijkstage

Landen bezocht: